vineri, 30 septembrie 2011

De-a porcii si jandarmii

Astazi viata cetatii a fost grav deranjata. Un grup de 30 de elemente subversive, activisti de drepturile omului de mai multe etnii (eu insumi am numarat vreo 3), au luat cu asalt palatul Cotroceni, bastionul statului de drept in Romania, si resedinta demnului Traian Basescu, pentru a cersi (agresiv, ca asa se poarta si in occident) respect, responsabilitate si decenta in declaratiile sefului statului.

Actiunea de un real pericol la adresa cetatenilor din Bucuresti a durat cu totul vreo 15 minute, din care cersitul, organizat sub forma de flashmob, a consumat vreo 3. Totul a fost un raspuns la declaratia presedintelui care a explicat poporului motivul real (nu fatasmagoria cu MCV, care apropo, nu e un model de Logan) pentru care nu am intrat in spatiul Schengen: Nu poti sa ii spui finlandezului, tiganii nu au fost la Helsinki și nu au cerșit, ce poate să facă diplomația când Guvernul constată că țiganii cerșesc agresiv, au început să fure prin autobuze, ce poate să facă diplomația pentru că acolo e reacția opiniei publice” .


In scopul apararii linistii publice au fost detasati la fata locului vreo 30 de jandarmi in uniforma, 10 jandarmi in haine civile, 4 cameramani ai jandarmeriei si inca tot pe atatia fotografi de portrete pe stadioane.


Nu am reusit sa inteleg desfasurarea de forte, dar m-as arunca sa dau explicatia ca a fost din cauza porcilor (3 la numar) adusi de manifestanti. Manifestanti care mai si purtau tricouri cu textul "Porcii sunt porci, indiferent de etnie sau culoare". Ma bucur ca lectia istoriei a fost invatata, desi porcii oengistilor parau mai putin pericolosi decat elefantii lui Hannibal cu care a ajuns pana la portile Romei. Dar "Hannibal ante porcis", trebuie ca au gandit autoritatile...


Iar strategia folosita de jandarmi pentru a rezolva situatia a fost una care ar trebui sa-si gaseasca locul in manualele de specialitate. Pasii au fost acestia:


1. Organizatorul informalei manifestatii, Ciprian Necula, a fost sunat de jandarmi care i-au comunicat ca vor fi prezenti la eveniment pentru a proteja activistii de furia multimii.
2. Odata ajunsi in fata palatului, comandantul detasatilor i-a avertizat sa se miste ca altfel se cheama manifestatie fara autorizatie. Oneghistii au inceput sa se miste.
3. Manifestantii au fost lasati sa cerseasca toate cele trei minute, timp in care grupuri de 3-4 jandarmi au fost trimise in pozitii strategice astfel incat oricine pleca de la locul flashmob-ului sa treaca pe langa cel putin unul dintre acestea.
4. Odata terminat cu cersitul, elementele subversive au fost somate sa se legitimeze, iar datele personale au fost trecute cu grija in caietelele albastre. Unele dintre aceste elemente au trebuit sa se legitimeze de mai multe ori, ca totul sa fie sigur...


Facturile pentru civism vor fi trimise acasa.


P.S. Dupa ce mi-am lasat datele unui jandarm, am luat-o la pas cu acesta si cu colegul lui in drumul meu spre birou. Am fost intrebat pe un ton de sincera curiozitate ce scrie pe tricoul pe care il purtam. I-am raspuns si i-am vorbit si despre declaratiile presedintelui si de ce am facut flashmob-ul. "A facut-o si asta [Traian Basescu, n.r.] ca sa dea bine", mi-a zis jandarmul, si mi-a dat sa inteleg ca nici el nu intelege de ce au primit ordine sa actioneze in felul asta la un meeting atat de pasnic. Bietii baieti erau de fapt cu noi, dar telefonul a venit de sus...


P.P.S. Autorul acestei postari s-a trezit cu chilotii usor maronii cand a fost somat de un jandarm (sau ce-o fi fost el) in civil sa stearga poza pe care i-o facuse in timp ce acesta legitima (abuziv, de data aceasta) un co-manifestant, si s-a conformat in sub un minut de parlamentari, uitand toata lectia cu "poti sa filmezi un politist in exercitiul functiunii". Autorul spera ca data viitoare nervii si sfincterele vor fi mai tari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu